Začněte s „tajči“ (st 18–19 hod.)

Tchaj-ťi škola Vnitřní síla
pod záštitou Kulturního domu Barikádníků
vás zvou na venkovní lekce

zdravotně-kondičně-relaxačního cvičení tchaj-ťi čchüan pro úplné začátečníky.

Tchaj-ťi čchüan je jednoduchým a účinným způsobem, jak si i v dnešním hektickém světě uchovat
fyzické zdraví, odolnou psychiku a pevnou půdu pod nohama…

jak dosáhnout vnitřní harmonie, síly a životní spokojenosti.

Tchaj-ťi čchüan je staletími prověřený systém, původně bojový, díky němuž objevíte sílu vlastního středu, začnete lépe vnímat vlastní tělo i vše, co ho obklopuje. Jeho pravidelným cvičením si vybudujete silné, pružné a zdravé tělo a budete psychicky odolnější! S filozofií a pohybem „pod vedením“ tchaj-ťi se zdravotní problémy i jiné životní peripetie dají lépe řešit, postupně se dokážete uvolnit, zklidnit, uzdravit… a život se opět dostane do rovnováhy. Trvalé zdraví a pohoda vám umožní naplno si vychutnat život. 
 

TCHAJ-ŤI/TAJČI PRO ÚPLNÉ ZAČÁTEČNÍKY 1
  • KDY: středa 18,00–19,00 hod. (od 2. září do 21. října 2020)
  • KDE: zahrada Kulturního domu Barikádníků, Praha 10, Saratovská 20 (3 minuty od stanice metra Strašnická, vstup je po pravé straně budovy „Barči“ z ulice Saratovská nebo z ulice Bečvářova)
  • CENA:  100 Kč/1 lekce
  • LEKTOR: Alena Koutecká (kontakt: alena@taiji-ak.cz nebo tel.: 723 481 627)
  • VSTUP: volný (není nutné se předem registrovat)
  • S SEBOU: pohodlné oblečení a sportovní obuv (v případě slunečného počasí raději také pokrývku hlavy)

Přehled všech aktuálních kurzů naleznete po kliknutí na: Aktuální kurzy. O škole tchaj-ťi se dočtete na: Tchaj-ťi škola Vnitřní síla. Podrobnější informace o zdravotních účincích tchaj-ťi čchüan a čchi-kungu naleznete zde: Tchaj-ťi čchüan a zdraví.

Těším se na společné cvičení!
Alena Koutecká

 


 

„Soulad tří složek naší bytosti nám přináší harmonii a zdraví:
zdravé TĚLO, klidný DECH a uvolněná MYSL“ 

 
CO SE V KURZU NAUČÍTE?

Nejprve se seznámíte s ČCHI-KUNGOVOU SESTAVOU, která se skládá z osmi jednoduchých cviků. Čchi-kung slouží k rychlé harmonizaci pomocí uvolnění, soustředění a břišního dýchání. Pravidelné a dlouhodobé cvičení optimalizuje tok čchi v těle, což dále příznivě ovlivňuje celkový zdravotní stav a psychickou pohodu člověka. Kromě pocitu relaxace získáte při cvičení čchi-kungové sestavy zdravé tělesné návyky, které vám poslouží jako základ pro cvičení forem tchaj-ťi čchüan:

  • naučíte se správně stát (tj. upraví se postavení zad, trupu, hlavy a uvolní oblast pánve) a koordinovat pohyby jednotlivých částí těla (tj. propojit oblast pasu s pohyby trupu a končetin)
  • zlepší se vaše kondice a posílí zejména spodní končetiny
  • znovu objevíte sílu přirozeného břišního dýchání (které jste spontánně používali jako děti) a propojíte dech s pohybem
  • rozvinete si schopnost zůstávat vědomě v přítomnosti, což napomáhá psychickému uvolnění a přináší radost ze samotného pohybu

Podrobnější informace o dechové sestavě obsahuje článek nazvaný 8 forem čchi-kungu (tchaj-ťi čchi-kung).

 

Na čchi-kungovou sestavu navazuje výuka základních dovedností tchaj-ťi čchüan v sestavě NAVÍJENÍ HEDVÁBNÉHO VLÁKNA. Procvičuje se zejména kruhový, resp. spirálovitý pohyb, který je tchaj-ťi čchüan vlastní a kterému je vše podřízeno. Cvičení navíjení hedvábí dále zlepšuje kondici, posiluje svaly, uvolňuje tělo i mysl a rozvíjí cit pro vnímání toho, jak funguje tělo a jeho mechanika. 

Podrobnější informace naleznete v článku Navíjení hedvábného vlákna.

Chcete se dozvědět více o sestavách a dovednostech, které můžete v rámci tchaj-ťi čchüan studovat? Nechte se inspirovat následujícími

 

 

Print Friendly