Uvolnění těla a mysli + základy tchaj-ťi (čt 17–18 hod.) − otevřené lekce

Logo škola ČJ

 

„Kvalitu života ovlivňuje ČCHI, která proudí naším tělem.

Prenatální čchi získaná od rodičů sídlí v ledvinách, doplňovat ji nelze, můžete s ní jen šetrně hospodařit.
Ale postnatální čchi ovlivníte správným dýcháním a vhodně zvolenou stravou.“ 


Využijte k udržení a zlepšení zdraví toho, co máte volně po ruce. Naučte se uzdravovat tělo vlastním DECHEM (v kombinaci s jednoduchými pohyby/pozicemi). Je to nejrychlejší a nejspolehlivější lék bez vedlejších účinků, neboť hluboké přirozené dýchání podporuje relaxační, regenerační a obranné schopnosti těla a harmonizuje mysl.

Kurz UVOLNĚNÍ TĚLA A MYSLI + základní dovednosti tchaj-ťi čchüan

Pokud si chcete přijít na tento kurz nahradit promeškanou lekci nebo vyzkoušet cvičení, přihlaste se prosím předem na e-mailové adrese: alena@taiji-ak.cz (Alena Koutecká) nebo zasláním SMS na tel.: 723 481 627

Přehled všech aktuálních kurzů naleznete po kliknutí na: Tchaj-ťi škola Vnitřní síla

Těším se na společné cvičení!
Alena Koutecká

 

ŠKOLA HROU
„Nechte pracovat přirozenost, hrajte si a objevujte, co je zdravé:
budete příjemně „nabití“, v lepší náladě a budete se ve svém těle cítit pohodlněji 🙂 “

 

Co vás v tříměsíčním kurzu čeká?

• cvičení zaměřené na celkovou relaxaci a uvolňování svalů, šlach, kloubů a fascií (vědomé rozpouštění napětí pomocí dechu a jednoduchých pohybů/pozic)

Aby lidské tělo správně fungovalo, je zapotřebí ho neustále a v plné míře používat. Vysedávání v kanceláři nebo doma u počítače, neustálé popojíždění autem, večerní „zborcení“ těla před televizní obrazovku a další „nešvary“ moderní doby vedou k zakrnění a zkrácení svalů, šlach, fascií, omezení hybnosti kloubů, páteře, špatnému prokrvování orgánů i periferních částí těla… a tím dříve nebo později k bolestem či některé z civilizačních nemocí.

„Přehoďte výhybku včas a vydejte se cestou k pružnému a fungujícímu tělu. Bude vás provázet několik desetiletí, proto si to jistě zaslouží.“

 

• 12 cviků harmonizační orgánové sestavy Makko-ho

Cílem tohoto souboru dvanácti jednoduchých protahovacích cviků (spojených s hlubokým břišním dýcháním) je uvolnění energetických drah tak, aby v nich plynule proudila energie a nevznikaly energetické blokády a následně problémy jednotlivých orgánů ležících na těchto energetických drahách. Každá energetická dráha ovlivňuje rovněž pohybovou soustavu, která se nachází v blízkosti dané dráhy.

„Pravidelným cvičením sestavy harmonizujete tělo, pomáháte odstraňovat únavu a předcházíte nemocem.“

 

• základní dovednosti tchaj-ťi čchüan (pro správné cvičení i ulehčení každodenního života)

Existují zdravé tělesné i psychické návyky, které vám poslouží jako základ pro cvičení tchaj-ťi čchüan, ale také vám usnadní řadu činností v praktickém každodenním životě.

Víte například, jak byste měli správně stát, abyste ulehčili páteři a uvolnili ztuhlá místa na těle? Dovedete sladit celé tělo a využívat ho ke správnému tlačení, tažení či jako páku (např. při zvedání zátěže)? Máte pohyblivé ruce, jste schopni volně kroužit rukama, rameny, lokty, pohybovat všemi prsty? Dotknete se ve stoji spatném rukama země? Dokážete si pružně kleknout nebo sednout na bobek a zase lehce vstát? Nebo skočit do výšky či do dálky, aniž byste po doskoku zaškobrtli nebo ztráceli rovnováhu? Udržíte se bez kymácení na jedné noze? Jste schopni kopnout nebo švihnout nohou do strany, aniž byste ztratili „balanc“? Nebo se otočit o 360 stupňů na jedné noze? Dokážete se plně soustředit na jednu věc, „upokojit“ myšlenky a ponořit se do vnitřního ticha a hloubky dechu? Dokážete se vůbec zhluboka nadechnout do břicha?

Pokud jsou vaše odpovědi spíše ne, nevadí, postupným a pravidelným tréninkem se z vašich NE stanou spokojená ANO 🙂 

 

Pokud nám zbyde čas, energie a budete mít zájem, můžeme se věnovat také harmonizační sestavě osmi cviků, jejímž autorem je mistr Ču Tchien-cchaj (Zhu Tiancai):

• 8 forem čchi-kungu
Dechová sestava systému Čchen tchaj-ťi čchüan slouží k celkové rychlé harmonizaci pomocí uvolnění, soustředění a dechu a také k budování základních zdravých tělesných návyků, zejména správného postoje, hlubokého břišního dýchání a řízeného spirálovitého pohybu. Z tohoto důvodu se hodí také jako úvod do cvičení tchaj-ťi čchüan.

„Dlouhodobé cvičení čchi-kungu ovlivňuje tok čchi v těle a odstraňuje blokády na její cestě, což příznivě ovlivňuje celkový zdravotní stav a psychickou pohodu.“

Více informací o této sestavě najdete po kliknutí na: 8 forem čchi-kungu.

 

Print Friendly