Tchaj-ťi/tajči pro začátečníky (Po 18,00–19,00 hod.)

JARO je spojeno s novým cyklem, novým začátkem, s obnovou života…
Je to vhodná doba pro poznávání aktivit, které jsme dosud neochutnali,
pro získávání poznatků, které nás mohou posunout dál.

Zkuste využít vše pronikající energii jara a ponořte se do cvičení, které vám už natrvalo zkvalitní život. Zdravotní problémy i jiné životní peripetie se dají lépe řešit, pokud se dokážete uvolnit a zklidnit. Naučte se přirozeně relaxovat, zlepšete kondici a utužte zdraví. Tchaj-ťi čchüan je staletími prověřený systém, původně bojový, jehož základem je vědomí a síla vlastního středu, dokonalé vnímání těla i toho, co ho obklopuje. Pravidelné cvičení vám pomůže zachovat si pevné, pružné a zdravé fyzické tělo a odolnou psychiku – komponenty, které jsou zázemím pro kvalitní, spokojený a vyrovnaný život!

„Soulad tří složek naší bytosti nám přináší harmonii a zdraví:
zdravé TĚLO, klidný DECH a uvolněná MYSL“ 

 

TCHAJ-ŤI/TAJČI PRO ZAČÁTEČNÍKY 1

(Přehled všech aktuálních kurzů naleznete po kliknutí na: Tchaj-ťi škola Vnitřní síla)

 

CO SE V KURZU NAUČÍTE?

Nejprve se seznámíte s ČCHI-KUNGOVOU SESTAVU, která se skládá z osmi jednoduchých cviků. Čchi-kung slouží k rychlé harmonizaci pomocí uvolnění, soustředění a břišního dýchání. Pravidelné a dlouhodobé cvičení optimalizuje tok čchi v těle, což dále příznivě ovlivňuje celkový zdravotní stav a psychickou pohodu člověka. Kromě pocitu relaxace získáte při cvičení čchi-kungové sestavy zdravé tělesné návyky, které vám poslouží jako základ pro cvičení forem tchaj-ťi čchüan:

  • naučíte se správně stát (tj. upraví se postavení zad, trupu, hlavy a uvolní oblast pánve) a koordinovat pohyby jednotlivých částí těla (tj. propojit oblast pasu s pohyby trupu a končetin)
  • zlepší se vaše kondice a posílí zejména spodní končetiny
  • znovu objevíte sílu přirozeného břišního dýchání (které jste spontánně používali jako děti) a propojíte dech s pohybem
  • rozvinete si schopnost zůstávat vědomě v přítomnosti, což napomáhá psychickému uvolnění a přináší radost ze samotného pohybu

Podrobnější informace o dechové sestavě obsahuje článek nazvaný 8 forem čchi-kungu (tchaj-ťi čchi-kung).

 

Na čchi-kungovou sestavu naváže výuka základních dovedností tchaj-ťi čchüan v sestavě NAVÍJENÍ HEDVÁBNÉHO VLÁKNA. Procvičuje se zejména kruhový, resp. spirálovitý pohyb, který je tchaj-ťi čchüan vlastní a kterému je vše podřízeno. Cvičení navíjení hedvábí dále zlepšuje kondici, posiluje svaly, uvolňuje tělo i mysl a rozvíjí cit pro vnímání toho, jak funguje tělo a jeho mechanika. 

Podrobnější informace naleznete v článku Navíjení hedvábného vlákna.

Chcete se dozvědět více o sestavách a dovednostech, které můžete v rámci tchaj-ťi čchüan studovat? Nechce se inspirovat následujícími

 

Print Friendly