Ranní tchaj-ťi pro začátečníky 1 (út 7,15–8,15 hod.)

„Soulad tří složek naší bytosti nám přináší harmonii a zdraví:

správně nastavené TĚLO, vzpřímené a přesto uvolněné,
klidný, přirozený a pravidelný DECH propojený s pohyby 
a přítomná, vědomá MYSL“ 

Získejte základní dovednosti tchaj-ťi čchüan (najdete také pod názvem tajči, taiči, taichi, taiji…), původně čínského bojového umění (dnes rozšířeného díky svým rozsáhlým kondičním, zdravotním a relaxačním účinkům), v novém kurzu:

Redakční práce 3RANNÍ TCHAJ-ŤI PRO ZAČÁTEČNÍKY 1: čchi-kung (qigong) + základy navíjení hedvábného vlákna

  • KDY: úterý 7,15–8,15 hod. (od 5. listopadu 2019 do 25. února 2020, necvičí se 24. a 31. 12.)
  • KDE: Škola jógy Anjali (Milešovská 7, Praha 3)
  • CENA: Kč 2850 / 15 hodin
  • LEKTOR: Alena Koutecká
  • REGISTRACE nutná na: alena@taiji-ak.cz nebo tel. 723 481 627
  • S SEBOU: nic speciálního, jen pohodlné oblečení, sálovou obuv a touhu naučit se něco, co zkvalitní váš život

(Paralelně probíhá také odpolední čtvrteční kurz pro začátečníky, kde si můžete nahrazovat hodiny, event. lze po dohodě přijít také na páteční kurz pro pokročilé. Přehled všech aktuálních kurzů naleznete po kliknutí na: Tchaj-ťi škola Vnitřní síla)

 

NÁPLŇ KURZU

V kurzu se budete učit dvě sestavy: uvolňovací soubor cvičení (čchi-kung) a základy navíjení (úvodní sestava tchaj-ťi čchüan).

Sestava 8 FOREM ČCHI-KUNGU slouží pro celkovou relaxaci a vybudování zdravých tělesných návyků. Tato statická sestava (cvičí se na místě):

  • vás naučí správně se postavit (tj. upraví postavení zad, trupu, hlavy a uvolní oblast pánve) a koordinovat pohyby jednotlivých částí těla (tj. propojit oblast pasu s pohyby trupu a končetin)
  • zlepší vaši kondici a posílí zejména spodní končetiny
  • umožní vám znovu se vrátit k přirozenému břišnímu dýchání (které jste spontánně používali jako děti) a propojit dech s jednoduchými pohyby rukou a pasu
  • bude rozvíjet vaši schopnost soustředit se na daný pohyb, zůstávat vědomě v přítomnosti, a tak se psychicky uvolnit a pocítit radost z pohybu

„Cviky slouží k rychlé harmonizaci pomocí uvolnění, soustředění a dechu.

Pravidelné a dlouhodobé cvičení vylaďuje/optimalizuje tok čchi v těle,
což dále příznivě ovlivňuje celkový zdravotní stav a psychickou pohodu.“

Sestava se skládá ze základní pozice wu-ťi čchuang kung (nehybné stání v postoji wu-ťi) a tchaj-ťi čchuang kung (sérii osmi jednoduchých cviků na místě). Prohlédnout si ji můžete na následujícím videu, kde ji cvičí se svými studenty mistr Ču Tchien-cchaj (Zhu Tiancai).

Pokud chcete získat podrobnější informace o této dechové sestavě, přečtěte si článek nazvaný 8 forem čchi-kungu (tchaj-ťi čchi-kung).

Po zvládnutí úvodní sestavy se budeme věnovat výuce základních dovedností tchaj-ťi čchüan. V sestavě NAVÍJENÍ HEDVÁBNÉHO VLÁKNA (viz video) budete procvičovat 

zejména kruhový, resp. spirálovitý pohyb, který je tchaj-ťi čchüan vlastní a kterému je vše podřízeno. Seznámíte se také s dalšími pravidly, která umožňují správně vést sílu v tchaj-ťi čchüan, zejména jde o celistvost pohybu všech částí těla, pohyb v souladu s naším středem/těžištěm, pochopení pruživé síly, rozdílu mezi plností a prázdnotou, měkkostí a tvrdostí… Součástí tréninku je i nácvik základních statických postojů, kroků, technik rukou a nohou.

Cvičení navíjení hedvábí vede ke zlepšení kondice, citlivějšímu vnímání těla a jeho mechaniky, posílení svalů a celkovému psychickému i fyzickému uvolnění. Podrobnější informace obsahuje článek Navíjení hedvábného vlákna.

V rámci kurzu se seznámíte také:

  • se základy taoistické filozofie
  • s teorií a historií bojového umění tchaj-ťi čchüan
  • s tím, jak „dostat“ tchaj-ťi čchüan do běžného každodenního života tak, aby nezůstalo jen „odděleným tělocvikem”, kterému se věnujete jednou týdně
  • s tím, kde najít kvalitní literaturu a další materiály k samostudiu, protože pokud chcete jít do hloubky, potřebujete si cvičení zasadit do širšího kontextu a seznámit se s filozofií, o níž se opírá

Chcete se dozvědět více o sestavách a dovednostech, které můžete v rámci tchaj-ťi čchüan studovat? Nechce se inspirovat následujícími

 

 

Print Friendly