Ranní dechové cvičení: čchi-kung pro začátečníky (stř 7–8 hod.)

Logo Škola tchaj-ťi

Využijte vzestupné jarní energie pro nový začátek a naučte se sérii jednoduchých čchi-kungových cviků,
které vám přinesou psychickou i fyzickou regeneraci těla po náročné zimě.

 

V dubnu začíná nový kurz ranního dechového cvičení
čchi-kung (qigong) pro začátečníky

Cvičíme v malé skupině do 6–8 lidí.

 

Co je čchi-kung?

Cvičení, které slouží k harmonizaci tělesného i duševního zdraví. Prostřednictvím správného postoje, vědomého dýchání a koncentrace ovlivňuje proudění energie čchi v těle, tím odstraňuje bloky, zajišťuje její plynulý oběh a ovlivňuje její povahu, což se ve svém důsledku projeví zlepšením zdraví a kondice.

 

Proč cvičit čchi-kung?

Motto: „Zdravě se pohybovat, zdravě dýchat a zdravě cvičit.“

Jednoduché čchi-kungové cviky harmonizují a propojují tři složky naší bytosti: tělo, dech a mysl. Správně nastavené tělo, vzpřímené a přesto uvolněné, klidný, přirozený a pravidelný dech sladěný s pohyby a přítomná, soustředěná mysl jsou sloupy, které nám pomáhají dlouhodobě udržovat psychickou pohodu i fyzické zdraví.

Chcete si zacvičit sami v přírodě? Inspirujte se článkem Dýchejte v rytmu jarní přírody. Více informací naleznete také v článcích na téma čchi-kung a zdraví.

 

Co je náplní kurzu?

Naučit se základy práce s vnitřní energií a dechem. V jednotlivých hodinách se postupně seznámíte s tzv. uměním sloupu (čchuang kung), které zahrnuje wu-ťi čchuang kung (stání v postoji wu-ťi) a tchaj-ťi čchuang kung (soubor 8 cviků). Tyto sestavy patří k tradičnímu čínskému umění čchi-kung. Vznikly ve vesnici Čchen-ťia-kou (Chenjiagou) na severu Číny, která je kolébkou tchaj-ťi čchüan a předávaly se v rodině Čchen (Chen) ústně po generace. O jeho dnešní rozšíření se postaral mimo jiné i mistr Ču Tchien Cchaj (Zhu Tiancai), představitel 19. generace tchaj-ťi a jeden z velmistrů. (více informací o sestavě naleznete po kliknutí ZDE: Čchen tchaj-ťi čchi-kung)

Celou sestavu 8 cviků v podání mistra Ču Tchien-cchaje si můžete prohlédnout na následujícím videu:

 

V průběhu kurzu se kromě cviků samotných naučíte

  • jak správně a vědomě dýchat (dýchání je nedílnou součástí cviků)
  • sérii jednoduchých a účinných automasážních cviků
  • základy teorie a filozofie, která se cvičením souvisí (např. pojmy čchi, kung, meridiány, jaké jsou druhy čchi-kungu, zdravotní účinky)

Dozvíte se také

  • kdy nejlépe cvičit
  • jak začlenit cvičení do vašeho každodenního života
  • jak překonat případné počáteční potíže a nastartovat váš ozdravný proces

V průběhu kurzu se budu těšit na vaše připomínky, představy, nápady a zkušenosti.

 

Print Friendly