Letní tchaj-ťi v parku (pro začátečníky i pokročilé)

Logo škola ČJ

 

Poznejte tchaj-ťi čchüan a čchi-kung v jejich přirozeném prostředí, v přírodě.

Jedním z klíčových prvků těchto cvičení je hluboké, přirozené, břišní dýchání. Protože tělo dýcháním přijímá čchi z okolního světa, je důležité cvičit tam, kde je dostatek čistého vzduchu a dobré čchi, nejlépe v nezničeně přírodě nebo alespoň v parku či na volném prostranství. Proto se v letním období přesuneme z tělocvičny ven 🙂 … 

LETNÍ TCHAJ-ŤI V PARKU (kurz je vhodný pro ty, kteří si chtějí cvičení vyzkoušet, i pro stávající studenty)

  • KDY: čtvrtek 17,30–19,00 hod. (od 14. května do 20. srpna, necvičí se 9. 7. , 6. 8. a 27. 8.):
    17,30–18 hod. – 8 forem čchi-kungu
    18–18,30 hod. – navíjení hedvábného vlákna
    18,30–19 hod. – sestava lao-ťia ji-lu
  • KDE: školní hřiště ZŠ Brigádníků 14/510, Praha 10 (cca 10 min. chůze od metra Strašnická, ulicí V Olšinách ve směru od centra po levé straně)
  • CENA: 60 minut / 100 Kč, 90 min. / 150 Kč
    (při předplatném na celé léto 2 hodiny zdarma: 13 hodin – 1 100 Kč / 60 min., 1 650 Kč / 90 min.)
  • LEKTOR: Alena Koutecká
  • INFO na: alena@taiji-ak.cz nebo tel. 723 481 627

Pravidelné a dlouhodobé cvičení
vylaďuje/optimalizuje tok čchi v těle,
což dále příznivě ovlivňuje celkový zdravotní stav
a psychickou pohodu.

(Přehled všech kurzů naleznete po kliknutí na: Tchaj-ťi škola Vnitřní síla)


Informace o sestavách:

Sestava 8 FOREM ČCHI-KUNGU, která slouží pro celkovou relaxaci a vybudování zdravých tělesných návyků,

  • vás naučí správně se postavit (tj. upraví postavení zad, trupu, hlavy a uvolní oblast pánve) a koordinovat pohyby jednotlivých částí těla (tj. propojit oblast pasu s pohyby trupu a končetin)
  • zlepší vaši kondici a posílí zejména spodní končetiny
  • umožní vám znovu se vrátit k přirozenému břišnímu dýchání (které jste spontánně používali jako děti) a propojit dech s jednoduchými pohyby rukou a pasu
  • bude rozvíjet vaši schopnost soustředit se na daný pohyb, zůstávat vědomě v přítomnosti, a tak se psychicky uvolnit a pocítit radost z pohybu

Podrobnější informace o dechové sestavě obsahuje článek nazvaný 8 forem čchi-kungu (tchaj-ťi čchi-kung).

V sestavě NAVÍJENÍ HEDVÁBNÉHO VLÁKNA se studenti učí základní dovednosti tchaj-ťi čchüan. Procvičuje se zejména kruhový, resp. spirálovitý pohyb, který je tchaj-ťi čchüan vlastní a kterému je vše podřízeno. Cvičení navíjení hedvábí vede ke zlepšení kondice, citlivějšímu vnímání těla a jeho mechaniky, posílení svalů a celkovému psychickému i fyzickému uvolnění. Součástí tréninku je i nácvik základních statických postojů a kroků.

Podrobnější informace naleznete v článku Navíjení hedvábného vlákna.

Print Friendly