Jarní tchaj-ťi pro začátečníky 1 (út 7,45–8,45 hod.)

„Soulad tří složek naší bytosti nám přináší harmonii a zdraví:

správně nastavené TĚLO, vzpřímené a přesto uvolněné,
klidný, přirozený a pravidelný DECH propojený s pohyby 
a přítomná, vědomá MYSL“ 

Na jaře příroda zahajuje nový, obrodný cyklus. Svezte se na jarní vlně energie také vy a poznejte cvičení, která vám už natrvalo zkvalitní život. Naučíte se  při něm přirozeně relaxovat, zlepšíte si kondici a posílíte zdraví. Tchaj-ťi čchüan je staletími prověřený systém, původně bojový, jehož základem je vědomí vlastního středu, dokonalé vnímání těla i toho, co ho obklopuje, pevné, pružné a zdravé fyzické tělo a odolná psychika – komponenty, které vám umožňují žít kvalitní, spokojený a vyrovnaný život!

TCHAJ-ŤI PRO ZAČÁTEČNÍKY 1: čchi-kung (qigong) + základy navíjení hedvábného vlákna

(Přehled všech aktuálních kurzů naleznete po kliknutí na: Tchaj-ťi škola Vnitřní síla)

 

CO SE V KURZU NAUČÍTE?

V kurzu se budeme věnovat dechové čchi-kungové sestavě a základům navíjení (jako základní dovednosti tchaj-ťi čchüan).

„Cviky čchi-kungu slouží k rychlé harmonizaci pomocí uvolnění, soustředění a dechu.

Pravidelné a dlouhodobé cvičení vylaďuje/optimalizuje tok čchi v těle,
což dále příznivě ovlivňuje celkový zdravotní stav a psychickou pohodu.“

Sestava 8 FOREM ČCHI-KUNGU, která slouží pro celkovou relaxaci a vybudování zdravých tělesných návyků,

  • vás naučí správně se postavit (tj. upraví postavení zad, trupu, hlavy a uvolní oblast pánve) a koordinovat pohyby jednotlivých částí těla (tj. propojit oblast pasu s pohyby trupu a končetin)
  • zlepší vaši kondici a posílí zejména spodní končetiny
  • umožní vám znovu se vrátit k přirozenému břišnímu dýchání (které jste spontánně používali jako děti) a propojit dech s jednoduchými pohyby rukou a pasu
  • bude rozvíjet vaši schopnost soustředit se na daný pohyb, zůstávat vědomě v přítomnosti, a tak se psychicky uvolnit a pocítit radost z pohybu

Podrobnější informace o dechové sestavě obsahuje článek nazvaný 8 forem čchi-kungu (tchaj-ťi čchi-kung).

Následuje výuka základních dovedností tchaj-ťi čchüan v sestavě NAVÍJENÍ HEDVÁBNÉHO VLÁKNA. Procvičuje se zejména kruhový, resp. spirálovitý pohyb, který je tchaj-ťi čchüan vlastní a kterému je vše podřízeno. Cvičení navíjení hedvábí vede ke zlepšení kondice, citlivějšímu vnímání těla a jeho mechaniky, posílení svalů a celkovému psychickému i fyzickému uvolnění.

Podrobnější informace naleznete v článku Navíjení hedvábného vlákna.

 

V rámci kurzu se seznámíte také:

  • se základy taoistické filozofie
  • s teorií a historií bojového umění tchaj-ťi čchüan
  • s tím, jak „dostat“ tchaj-ťi čchüan do běžného každodenního života tak, aby nezůstalo jen „odděleným tělocvikem”, kterému se věnujete jednou týdně
  • s tím, kde najít kvalitní literaturu a další materiály k samostudiu, protože pokud chcete jít do hloubky, potřebujete si cvičení zasadit do širšího kontextu a seznámit se s filozofií, o níž se opírá

Chcete se dozvědět více o sestavách a dovednostech, které můžete v rámci tchaj-ťi čchüan studovat? Nechce se inspirovat následujícími

 

Print Friendly